Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Myslím, že žádný stát nemůže dlouhodobě dobře fungovat a prosperovat, pokud je jeho obyvatelstvo nějakým způsobem vykořeněné. Nicméně vzhledem k tomu, že dnešní svět je na hony vzdálen více usedlému životu z éry 19. a  pol. 20. století, míchá se nám tu více identit dohromady. Éra vypjatých nacionalismů je snad už za námi. Coby Moravák jsem zjistil, že mentalitou a viděním světa navzdory odlišnému jazyku si dobře rozumím s Rakušany a vlastně se tam cítím velmi dobře (asi je to tou blízkostí Podunají, které nás historicky dlouhá staletí ovlivňovalo a na Moravu zasahovalo). Protestantský sever se mi jeví poněkud chladný a je mi i více vzdálený. Temperamentní jih Evropy je sice barvitý ale už je to zkrátka jiný svět. Takže Středoevropan. :-)

1 0
možnosti

Nějak jsem nepochopil,o čem ten rozsáhlý elaborát vlasně je.

0 0
možnosti

Je to takové zamyšlením nad jedním novinovým titulkem. Pokud je potřeba ještě nějaké vysvětlení, mohu nabídnou citát z filosofa Wittgensteina, který se dost hodí k mému tématu: „Jestliže zapomeneme, jaká barva (jací lidé) má toto jméno (jméno„Čech“), pak toto jméno pro nás ztrácí význam; to znamená, že s ním užurčitou řečovou hru (hru na češství) nemůžeme hrát.“ (Filosofická zkoumání)

0 0
možnosti

J50a51n 22J23o24š49t

18. 6. 2014 19:36

Já jsem ryzí Moravan žijící v historické zemi svých předků (kterou sice komunisti zrušili a Praha je tomu dodnes velmi ráda a nerespektuje ju) a žiju mimo tu vašu kotlinu, tak mám vás Čechy ze všech sousedních národů nejradši. Asi stejně jako Slováky ;-).

1 0
možnosti

J62a98n 77S17t64i80f93t82e40r

18. 6. 2014 20:49

To vaše "ju" je nádherné. Uplně to pohladí českou duši. R^

3 0
možnosti
Foto

Tady má autor cosi jako odpovědˇ. A myslím, že nejen za mne.

Ani ne tak ,,Česko“, jako Země česká, domov můj. Blog - Jiří Jiroudek (blog.iDNES.cz)

0 0
možnosti

Málokdo si uvědomí že text české hymny, vzhledem k době svého vzniku vlastně opěvuje krásy Čech nikoli Moravy či Slezska. V té době si ještě Čechy a Morava žily vlastní život ale již se v sousedních Čechách probouzelo obrozenecké hnutí. V té době ještě neexistoval jednotný politický český národ. Takže my na Moravě defacto zpíváme hymnu sousední země, navzdory tomu, že se politický český národ v Čechách, na Moravě a ve zbytku Slezska konstituoval až dlouho po 2. pol. 19. století.

0 0
možnosti
  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 557x
Češtinář a občankář.

Seznam rubrik